Pirma sritis. Ugdymo pasiekimai ir pažanga.
50% mokytojų, 53% tėvų (globėjų) teigia, kad Meno mokykloje nepakankamai ugdomos bendrosios kompetencijos, 55% mokytojų ir 45% tėvu (globėjų) teigia, kad nepakankamai ugdomos dalykinės (profesinės) kompetencijos. 81% mokinių teigia, kad mokykloje ugdomos bendrosios kompetencijos ir 88% teigia, kad ugdomos dalykinės kompetencijos. Pagal klausimų formulavimą ir gautą procentinę išraišką galima teigti, kad bendrosios ir dalykinės kompetencijos ugdomos tolygiai. 2023-2024 m. m. 43 mokiniams baigusiems FŠPU ir NVŠ muzikos ir dailės programas išduoti neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimai, kuriuose nurodomos jų įgytos kompetencijos įvertintos numatytais būdais. Pažymėjimų išdavimo tvarką reglamentuoja Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. kovo 16 d. Nr.V-334 patvirtintas „Neformaliojo vaikų švietimo pažymėjimo išdavimo tvarkos aprašas“. Teiginiui, kad atsižvelgiama į individualias kiekvieno vaiko ypatybes bei gebėjimus, siekiant nuolatinės asmeninės pažangos mokiniui tinkamu tempu pritarė 100% mokytojų, ir 87% tėvų (globėjų). Nepakankamai atsižvelgiama teigia 19% mokytojų ir 12% tėvų. 54% mokytojų teigia, kad mokiniai moka pamoką aptarti ir įsivertinti, 51% mokinių ir 60% tėvų (globėjų). Planuojamus ugdymo tikslus žino 72% tėvų(globėjų), 53% mokinių, 59% mokytojų apie tai kalba su ugdytinių tėvais (globėjais). Mokykloje 58% mokytojų naudoja individualios vaiko pažangos, pasiekimų atpažinimo ir pažangos vertinimo sistemą, 61% tėvų (globėjų) žino, kad ši vertinimo sistema mokykloje naudojama. 17% tėvų(globėjų) ir 52% mokytojų teigia, kad bendrauja vaiko ugdymo(si) klausimais tarpusavyje nuolat. Pasiekimus ir pažangą aptaria po renginių (koncertų, parodų ir kt.) 42% mokytojų ir 34% tėvų(globėjų). 20% mokytojų ir 8% tėvų (globėjų) teigia, kad ugdymo(si) tobulinimą mokytojai planuoja remdamasis savo stebėjimu, mokinių refleksijomis ir tėvų atsiliepimais. 100% mokytojų teigia, kad skatina savivaldų mokinių mokymąsi. Į klausimą ar mokytojai skatina vaiko savivaldų mokymąsi ir veiklas, pasiūlydami ir aptardami dalyko, kurio vaikas mokosi užduotis, parenkant skirtingus mokymosi būdus, taikant individualius ugdymo metodus taip atsakė 49% mokytojų ir 77% tėvų (globėjų). 85% tėvų (globėjų) teigia, kad bendravimo su mokykla informatyviausias, efektyviausias būdas yra pokalbis su mokytoju mokykloje ir 64% teigia, kad tai informacija elektroniniame dienyne „Mano dienynas“.
Bendras srities įsivertinimas: vidutiniškas lygis.
Antra sritis. Ugdymo organizavimas.
Apibendrinus analizuotus dokumentus galima teigti, kad mokytojų kvalifikacija atitinka teisės aktuose numatytus reikalavimus. Pavaduotojas ugdymui veda mokyklos pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo apskaitą, registruoja pedagoginių darbuotojų dalyvavimo kvalifikacijos tobulinimo renginiuose pažymėjimus, pedagogų kvalifikacija planuojama ir vykdoma atsižvelgiant į kvalifikacijos tobulinimo planą 2023-2025 metams. Metodinių grupių protokoluose fiksuojamas aptartas kvalifikacijos tobulinimo poreikis ir kryptys. 100% mokytojų tikslingai tobulina bendrąsias ir specialiąsias (dalykines ir didaktines) kompetencijas bei dalyvauja mokyklos vykdomojoje ilgalaikėje kvalifikacijos tobulinimo programoje, dalykiniuose seminaruose, gerosios patirtie renginiuose. Apibendrinus dokumentų (ugdymo plano, bendrųjų ugdymo programų) analizę matome, kad Mokykla įgyvendina muzikos ir dailės FŠPU pradinio ir pagrindinio ugdymo programas. Programos nuoseklios tęstinės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V- 48 „Dėl rekomendacijų dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo patvirtinimo“ patvirtintomis rekomendacijomis dėl meninio formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų rengimo ir įgyvendinimo. Mokykla įgyvendina NVŠ penkias ugdymo programas. 81% mokytojų, 80% tėvų (globėjų) mano, kad ugdymo programos/planai atnaujinamos/-i, koreguojamos/-i, atsižvelgiant į kintančius poreikius. Mokinių pasiekimai vertinami atsižvelgiant ne vien į apibrėžtus, programinius ugdymo tikslus, bet ir į individualias kiekvieno mokinio ypatybes bei gebėjimus, siekiant nuolatinės asmeninės pažangos mokiniui tinkamu tempu. Sudarytos ugdymo(si) galimybės vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių. Šie vaikai sėkmingai ugdomi dailės ir muzikos programose. 94% mokytojų, 56% mokinių ir 68% tėvų (globėjų) teigia, kad pakanka galimybių išsakyti savo nuomonę mokyklos teikiamų paslaugų ir kokybės klausimais. Ugdymo įstaigoje taikomas mokestis už vaiko ugdymą(si) bei instrumento nuomą. Mokestis nediferencijuojamas. Pagal Palangos miesto savivaldybės tarybos 2014-09-30 sprendimą Nr. T2-259 „Dėl mokesčio už vaiko ugdymą Palangos Stasio Vainiūno meno mokykloje nustatymo“ taikomas atleidimas nuo mokesčio už ugdymą. Dokumentų analizė (ugdymo planas, bendrosios ugdymo programos, metodinių grupių protokolai) parodė, kad ugdymo programos pagal poreikį ir aktualumą atnaujinamos, koreguojamos atsižvelgiant į kintančius poreikius. 68% tėvų (globėjų), 52% mokytojų, mano, kad vaikai dalyvauja konkursuose, festivaliuose, parodose, projektinėje veikloje. 63% mokinių teigia, kad dalyvavimas mokyklos renginiuose motyvuoja tobulėti, siekti aukštesnių rezultatų. Apie ugdymo programas ir ugdytinių pasiekimus, dalyvavimą renginiuose skelbiama mokyklos internetinėje svetainėje www.vainiuno.lt bei facebook`o paskyroje.
Bendras srities įsivertinimas: vidutiniškas lygis.
Trečia sritis. Ugdymo(si) aplinkos. 53% tėvų (globėjų), 63% mokinių ir 58% mokytojų teigia, kad kuriamos poilsio ir bendravimo erdvės. 52% tėvų (globėjų), 32% mokinių ir 32% mokytojų teigia, kad nekuriamos poilsio ir bendravimo erdvės. Galimybę teikti siūlymus dėl mokyklos edukacinių, poilsio ir bendravimo erdvių kūrimo turi 53% mokytojų, 57% mokinių ir 77% tėvų(globėjų). Pasiūlymų teikti negali teigia 0% mokytojų, 2% tėvų (globėjų) ir neturi nuomonės tuo klausimu 2% mokinių. 55% tėvų (globėjų), 66% mokytojų teigia, kad mokykloje kuriama saugi, tinkama dirbti aplinka. 90% mokytojų, 95% tėvų (globėjų), 98% mokinių teigia, kad vaikai jaučiasi saugūs mokykloje. Mokykloje kuriama saugi, tinkama dirbti aplinka teigia 69% mokytojų.
Bendras srities įsivertinimas: vidutiniškas lygis.
Ketvirta sritis. Lyderystė ir vadyba.
Mokykla – formalųjį švietimą papildanti ugdymo įstaiga, teikianti profesionalius akademinius pasirinktos meno srities (muzikos, dailės) pažinimo pagrindus, ugdanti ir puoselėjanti vaiko individualybę ir talentą, atsižvelgiant į vaiko poreikius ir galimybes ugdanti kūrybingą, kultūringą ir pilietišką asmenybę. Mokykla vadovaujasi 2023-2025 metų Strateginiu planu, kuriame numatyti tikslai, uždaviniai ir jų įgyvendinimo priemonės detalizuotos Mokyklos 2023 metų veiklos plane. Strateginio plano ir metinio veiklos plano prioritetinės kryptys – švietimo kokybės ir socialinio saugumo gerinimas, 2022 metų veiklos tikslų ir uždavinių tęstinumas. Siekta šių strateginių tikslų: užtikrinti inovatyvų kokybišką švietimo paslaugų teikimą, kurti saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką. Išsikeltiems tikslams pasiekti buvo įgyvendinami uždaviniai: užtikrinti kryptingą mokymąsi, kokybišką švietimo paslaugų teikimą ir modernizuoti švietimo įstaigą ir jos aplinką. Mokyklos vizija – šiuolaikiškas meninio ugdymo ir ugdymosi centras, atviras įvairių poreikių ir gebėjimų vaikams, jaunuoliams ir suaugusiems. Mokyklos siekis – VAIKAI noriai lankantys meno mokyklą, įsitraukiantys į meninį ugdymą(si) ir kitas su šiuo ugdymu susijusias veiklas; TĖVAI, aktyviai dalyvaujantys neformaliojo vaikų švietimo veiklose; nuolat tobulėjantys mokyklos PEDAGOGAI; miesto BENDRUOMENĖ nuolat bendradarbiaujanti su mokykla ir pripažįstanti meno mokyklą kaip patikimą partnerį vykdant edukacines, kultūrines veiklas. Mokykloje nuosekliai įgyvendinamos ilgalaikės tęstinės ugdymo programos. Pagal šias programas vaikai ugdomi ne tik Palangoje, bet ir veikiančiose muzikos ir dailės klasėse Šventosios pagrindinėje mokykloje. 2023 metais (spalio 1 d. duomenimis) Mokykloje mokėsi 376 mokiniai (plg. 2022 m. – 375), iš jų 244 mokėsi muzikos klasėse (plg. 2022 m. – 244), 132 – dailės klasėse (plg. 2022 m. – 131). Šventosios dailės klases lankė 17 mokinių (plg. 2022 m. – 17). 2023 metais Mokykloje dirbo 44 pedagogai: 4 ekspertai, 17 mokytojų metodininkų, 10 vyresniųjų mokytojų, 15 mokytojų (plg. 2022 m. Mokykloje dirbo 42 pedagogai: 3 ekspertai, 17 mokytojų metodininkų, 11 vyresniųjų mokytojų ir 12 mokytojų). Mokyklos ugdymo ir veiklos planų kūrime dalyvauja darbo grupės, sudarytos iš mokytojų, o mokinių ir jų tėvų interesai yra išgryninami iš vykdomų apklausų rezultatų, todėl priimti sprendimai yra ne vienasmeniai, o atspindintys visos bendruomenės interesus. Mokyklos veiklos planų ir kitų dokumentų projektai svarstomi Mokyklos taryboje, susirinkimuose. Mokykloje sudaromi mėnesio veiklos planai, kuriuose nurodomi atsakingi asmenys, planai viešinami, už veiklas atsakingi asmenys aptaria veiklų įgyvendinimo eigą ir rezultatus. Visi Mokyklos darbuotojai atsakingai atlieka savo pareigas, įgyvendinant bendrai sutartus veiklos tikslus.
Mokyklos biudžetąsudaro: savivaldybės biudžeto lėšos, specialiosios programos lėšos, valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija SB(VB), valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija SB(MK), bei kitos lėšos (labdara, parama, 1,2% GM), vykdomų saviraiškos, tautinio pilietinio ir kt. programų lėšos. Mokyklos biudžeto lėšos ir materialiniai ištekliai naudojami tikslingai ir atsakingai. Viešieji pirkimai atliekami skaidriai, laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų. Viešųjų pirkimų planai ir Viešųjų pirkimų registracijos žurnalasskelbiami adresu Viešieji pirkimai – Palangos Stasio Vainiūno meno mokykla (vainiuno.lt) Biudžeto vykdymo ataskaitų ir finansinių ataskaitų rinkiniai bei informacija apie darbo užmokestį reguliariai skelbiama Mokyklos svetainėje Finansinės ataskaitos – Palangos Stasio Vainiūno meno mokykla (vainiuno.lt). Biudžetas ir materialiniai ištekliai tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka. Darbo tvarkos taisyklėse apibrėžta ir darbuotojų materialinė atsakomybė. Kiekvienas darbuotojas privalo tausoti Mokyklos turtą, saugoti mokymo priemones, naudojamus įrenginius ir įrankius, nenaudoti Mokyklos turto savanaudiškiems tikslams, neleisti jo gadinimo ir grobstymo. Mokyklos darbo tvarkos taisyklės, patvirtintos direktoriaus 2021 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl darbo tvarkos taisyklių patvirtinimo“. Mokykloje užtikrinama, kad valstybės ir savivaldybės lėšos bei turtas būtų naudojamas pagal paskirtį skaidriai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai.
Bendras srities įsivertinimas: vidutiniškas lygis.
Išanalizavus ir apibendrinus Mokyklos veiklos kokybės platųjį įsivertinimą galima daryti išvadą, kad Mokyklos bendras įsivertinimo lygis: vidutinis.
Rekomendacijos mokyklos veiklai tobulinti.
Įsivertinimo darbo grupėje susitarta iki 2025 metų gegužės 1 d. atlikti giluminį pasirinktos srities „Ugdymo organizavimas“ Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Žulkuvienė
PRITARTA
Palangos Stasio Vainiūno meno mokyklos
Mokyklos tarybos nutarimu
2024-05-28 protokolo Nr. V5-3